Sursa foto: linkedin
Auzi tot mai des în jurul tău discuții despre antreprenoriat și vrei să devii și tu un antreprenor de succes? Ai văzut deja multe afaceri de succes și vrei sa îți întemeiezi și tu una?
Dacă simți că îți plac provocările și ai skill-urile necesare, atunci este timpul să intri și tu în lumea antreprenorilor.
Nimeni nu se naște antreprenor și a deveni unul înseamnă mai mult decât a-ți deschide propria afacere. Constă în a avea atitudine, motivație și dorința permanentă de a reuși.
Deși antreprenoriatul pare destul de simplu, poate fi extrem de complex, însă nu imposibil. În special acum, când ai atât de multe idei de afaceri simplu de făcut sau ușor de început. Totuși succesul poate devveni o provocare chiar și în cazul unei afaceri simple.
Așadar, hai sa vedem ce este un antreprenor de succes și cum poți deveni și tu unul.
Sursa foto: thestudent
Mii de oameni caută un răspuns definitiv despre ceea ce face un antreprenor, deci ce înseamnă de fapt să fii unul? Nu înseamnă că trebuie să înființezi noi afaceri în fiecare zi. Un antreprenor este cineva cu previziunea, impulsul și ambiția de a-și asuma un risc și de a rezolva problemele de afaceri sau ale consumatorilor.
Pentru a înțelege mai ușor ce reprezintă antreprenoriatul, putem defini antreprenorul nu doar ca un om de afaceri, ci ca un concept în sine. În esență, este un mod de gândire și acțiune care implică descoperirea și exploatarea oportunităților în vederea realizării unei idei îndrăznețe și ingenioase.
Pasiunea, ingeniozitatea, dorința de a improviza și de a-i asculta pe ceilalți și hotărârea puternică de a reuși este ceea ce face ca un antreprenor să aibă succes. El creează noi oportunități economice și are abilitățile necesare pentru a gestiona resursele disponibile și pentru a recunoaște oportunitățile, acolo unde nu le vede nimeni.
Este important să reții că definiția unui antreprenor de succes poate varia de la o persoană la alta. Unii pot pune mai mult accent pe realizările financiare, în timp ce alții pot acorda prioritate contribuției la societate sau la împlinirea personală.
Succesul poate fi subiectiv și depinde de obiectivele și valorile individuale ale fiecărui antreprenor.
Ei pot obține succes la nivel individual sau în colaborare cu alți oameni. Există numeroși antreprenori de succes care nu au avut neapărat o afacere mare, dar au reușit să prospere și să genereze profit în business-ul lor.
Dacă și tu poți să îți inflorești ideile și să le duci pe cele mai mari culmi, înseamnă că ești un antreprenor de succes.
Sursa foto: tuinspiriromania
În ultimii ani a existat o creștere semnificativă a start-up-urilor și a antreprenoriatului, având zeci de căi și de oportunități pentru a fi făcut. Dacă înainte de aventurau în această călătorie doar cei cu experință ei bine, acum ai nevoie doar de curaj, motivație și implicare ca să reușești pentru că poți face antreprenoriat și în online.
Mulți dintre cei care aveau experiență în antreprenoriatul fizic, au început să exploreze mediul online. De ce? Pentru că a început să se pună accentul acest tip de antreprenoriat, reprezentând un viitor promițător dar și datorită faptului că este mult mai ușor de dezvoltat și se poate extinde la nivel național sau mondial relativ ușor.folosind mai puține resurse financiare.
Așadat, poți începe și tu prin a-ți dezvolta afacerea online, iar pe măsură ce progresezi poți lua în considerare extinderea în mediul offline. Nu este neapărat necesar sa deții o locație fizică pentru a-ți dezvolta afacerea de succes.
Poți lua exemplul modelului de afacere de la GoPublish, unde poți începe o afacere din care poți câștiga bani lucrând online de acasă sau de oriunde și vei avea un business de nivel internațional, pentru că poți vinde cărțile create de tine sau în colaborare cu anumiți scriitori, în întreaga lume. Este vorba despre modelul de afacere “Print on Demand” (POD).
Probabil te gândești că ai vrea să faci o afacere cu cărți pentru că nu știi să scrii sau pur și simplu nu ești bun la asta? Vestea bună la acest tip de afacere este că nu trebuie să știi să scrii ca să creezi cărți sau jurnale cu un minim de conținut sau fără conținut, pe care să le vinzi ulterior pe platforme internaționale precum Amazon KDP, Blurb sau Barnes & Nobles.
Tot ce ai de făcut este să creezi coperta cărților în programe gratuite și ușor de folosit precum Canva pentru care, din nou, nu ai nevoie de experiență,. Ulterior, vei încarca cărțile create pe aceste platforme, iar acestea se vor ocupa de tipărirea și expedierea materialelor doar în momentul plasării unei comenzi. Nu-i așa că este extrem de ușor?
Și pe lâng asta, modelul de afacere Go Publishh îți generează venituri pasive pe termen lung și ai un flux constant de venituri din activitatea ta online, iar tu te vei putea bucura de viața așa cum îți dorești din rolul de antreprenor.
Pentru a începe acest model de afacere poți descărca ghidul gratuit, în care vei afla totul, pas cu pas despre cum poți ajunge și tu la succesul afacerii tale cu această idee simplă de afacere online.
Introdu adresa de E-mail, primești Ghidul Gratuit și învață cum să vinzi cărți cu sau fără conținut la nivel global, fără stocuri, fără să le scrii, fără logistică sau tipografie și fără investiție financiară inițială!
Important este să fii deschis și să pleci de la ideea: pot sa devin un antreprenor de succes. Iată câțiva pași pentru a deveni unul în orice tip de afacere.
Motivația este principala bază a afacerii tale, pentru că dacă nu ai un motiv bun să devii antreprenor, poți renunța la primul obstacol. Vezi de ce dorești să începi o afacere pe cont propriu. Poate vrei mai mult timp liber, vrei să îți urmezi pasiune și să faci din ea un viitor, sau pur și simplu nu te mai satisface nimic de la locul actual de muncă. Schițeaza toate lucrurile care te determină să alegi un nou început și nu uita că determinarea și motivația sunt cheia pentru un antreprenoriat de succes.
Când încerci să începi o afacere, alege o idee inovatoare care să te diferențieze de alții. Fără idee, nu ai cum sa inițiezi o afacere. Deci, încearca să te pui în toate situațiile pentru a vedea că ideea ta este chiar reală, realizabilă și astfel vei creea un model de afacere cu toate șansele de dezvoltare.
Încearca să te întrebi ce fel de oameni ai dori să ai lângă tine în afacerea ta, chiar dacă ești de unul singur. Este important să reflectezi toate calitățile pe care ți le-ai dori și să le însușesti. Fă-ți o listă cu punctele tale forte, dar și cele slabe și astfel vei putea să te educi în așa fel încât să poți să pornești de unde îți dorești. Acesta este lucrul pe care mulți antreprenori îl fac pentru că niciodată nu ești suficient de bun și este necesar să înveți constant.
Deși o idee poate suna grozav, asigură-te că alții vor plăti pentru ea. Un mare motiv pentru care companiile eșuează este faptul că nu există nicio nevoie de piață pe domeniul pe care l-au ales. Cercetarea pieței te ajută să vezi potențialul de profit. În plus, nu numai că o să înțelegi mai bine nevoile clienților, dar vei putea să le comercializezi eficient soluția. Efectuează o cercetare de piață, apoi enumeră caracteristicile care definesc publicul tău țintă. Pune întrebări precum: În ce interval de vârstă se încadrează? Care sunt hobby-urile lor? etc.
Perioada de probă este importantă pentru a măsura interesul față de ceea ce oferi clienților tăi. Cu cât vei pune ideea în mâinile consumatorilor, cu atât vei primi mai mult feedback și vei putea folosi asta pentru a-ți construi conceptul și a crea conștientizare.
După ce ai adunat date semnificative despre afacerea ta, este important să te pui în pielea unui antreprenor de succes. Iar asta înseamnă să îți întocmești atent un plan de afaceri, pentru că nici un bussines nu funcționează fără unul.
Planificarea finanțelor este extrem de importantă, chiar dacă nu este cel mai plăcut lucru. Începe prin a înțelege bine costul începerii afacerii tale. Calculează toate lucrurile de care ai nevoie: materiale, consumabile, angajați, promovare, spațiul în care lucrezi etc. Acest lucru te ajută să îți planifici mai ușor datele de creștere ale afacerii tale.
Cred că toata lumea știe că o afacere necesită timp, dăruire și multă muncă. Nu contează câte ore aloci afacerii tale, este important ca acel timp să fie folosit eficient și vei acorda treptat din ce în ce mai multă atenție. Nu uita ca vei ieși din zona de confort și este nevoie să te implici total pentru a ajunge la independență.
Unul dintre cei mai importanți pași este: marketing-ul și promovarea. Acesta este segmentul asupra căruia trebuie să îți focusezi atenția, pentru a te face remarcat. Pentru că ai totul creat este simplu să îți faci ideea cunoscută și să îți aduci clienții.
Sursă foto: linkedin
Cred că toți am auzit mitul că sunt oameni care se nasc direct antreprenori. Iată că nu este așa, poți deveni și tu unul dacă ești deschis să înveți și să vrei mai mult.
Ce trebuie să știi este că abilitățile și calitățile unui antreprenor de succes se dezvoltă în timp, deci nu este musai să le deții atunci când vrei să pornești un busienss.
Nu uita că inclusiv cei mai mari antreprenori fac greșeli, însă important este să știi să te redresezi, să găsești soluții și să mergi mai departe.
Iată o parte din calitățile antreprenorului de succes care pot fi dezvoltate pe parcurs ce îți dezvolți propriul business:
Principala calitate a unui antreprenor este disciplina, mai cu seama autodisciplina. Trebuie să îți impui să faci treaba chiar și atunci când poate nu ai chef.Este nevoie să știi să rămâi focusat pe ceea ce ai de făcut pentru a putea clădi în fiecare zi cât mai mult, pentru că și atunci când nu mai poți, totuși mai poți puțin.
Când vorbim de viziune, ne referim de fapt la scopul sau rezultatul spre care tinzi să ajungi. Viziunea ta generală, te ajută să treci peste toate obstacolele întâmpinate și să vezi mereu calea spre reușită sau luminița de la capătul tunelului.Atunci când concentrezi toata atenția ta pe rezultat, succesul devine inevitabil.
Încrederea în forțele proprii, dar și în propria persoana te ajută să îți depășești limitele și să duci afacerea la un alt nivel. Un antreprenor de succes crede în capacitatea proprie de a face lucrurile mai bine decât alții, sau crede că ideea afacerii lui este mai bună decât a celorlalți.
Majoritatea afacerilor pornesc din pasiune, din dorința de a excela și de a se dezvolta într-un domeniu cunoscut și plăcut. Dacă totul pornește din pasiunea și din dorința de a crea ceva unic și special, atunci afacerea ta va înflori și te poate conduce spre succes, atâta timp cât crezi în ea.
Lumea este în continuă schimbare. Antreprenorilor nu le lipsesc provocările neașteptate și oportunitățile surpriză, așa că trebuie să acționeze rapid și eficient. Așadar trebuie să fii pregătit să te adaptezi fiecărei situații și să ieși din ea cu capul sus.
Antreprenorii care își asumă riscuri sunt cei de succes. Dar ar trebui să fii clar cu privire la abordarea ta și să ai un plan de rezervă pregătit în cazul în care lucrurile nu merg chiar cum ți-ai dori. Aceasta este o caracteristică a unui bun antreprenor, deoarece trebuie adesea să iasă din impasuri. Este adevărat că poate fi înfricoșător, dar antreprenorii trebuie să-și lase deoparte temerile și să facă tot ce este necesar pentru ca viziunea lor să prindă viață, asumându-și toate riscurile care vin la pachet cu asta.
Unul dintre cele mai importante aspecte ale antreprenorilor este de a nu se lăsa influențați. Dacă știi că anumiți oameni îți pun la îndoială ideile și dorința de a reuși, trebuie să gândești independent față de ei.Un antreprenor gândește mereu dincolo de limite și tinde să creadă că toate planurile lui chiar dacă nu sunt ușoare, sunt realizabile.
Indiferent de obstacolele apărute, trebuie să alegi să mergi mai departe și să nu renunți. Nu trebuie să te lași descurajat de momentele grele prin care vei trece mai ales la începutul acestui drum. Oricare antreprenor are perseverența și determinarea necesară să nu renunțe la obiectivele lui și să facă tot ce-i stă în putință să le realizeze.
Antreprenorii au capacitatea de a lua decizii corecte chiar și în cele mai neplăcute circumstanțe. Această calitate aduce cu ea rezolvarea problemelor și o gândire limpede asupra celor mai dificile situații. Antreprenoriatul presupune riscuri, iar tu trebuie să fii gata sa ți le asumi și să poți ieși mereu la suprafață.
Optimismul este una din calitățile esențiale ale unui antreprenor de succes. Capacitatea de a privi partea plină a paharului face lucrurile să fie mai ușoare și să privești toate obstacolele cu ușurință. Pentru a atinge culmile succesului este important să crezi că ideea ta va ajunge la succes.
Fiecare antreprenor trebuie să știe să comunice eficient. Este obligatoriu ca aceasta abilitate să fie însușită, pentru a putea comunica cu angajații, clienții, investitorii și toate persoanele care pot fi implicate în afacere. Fără a comunica valoarea business-ului tău, este imposibil să ai succes.
Un antreprenor trebuie să vândă ideea de afaceri, produsele sau serviciile potențialilor investitori, clienți sau angajati cu ușurință. Asta presupune să îți cunoști foarte bine produsele sau serviciile și de asemenea clientul ideal. Ulterior tot ce îți rămâne de făcut este să alegi canalele sau metodele de promovare potrivite pentru business-ul tău.
Calea către antreprenoriatul de succes este plină de urcușuri și coborâșuri, atingând culmile succeselor și disperările eșecurilor. Cine a zis că e ușor să fi antreprenor? Însă un antreprenor de succes trebuie să fie capabil să se concentreze, astfel încât să poată menține cursul chiar și atunci când lucrurile devin greu de gestionat.
Abilitatea de a învăța este foarte importantă în general, dar mai ales în viața unui antreprenor. Chiar dacă îți construiești propria afacere, este esențial să fii deschis și să înveți constant pentru a rămâne permanent în legătură cu schimbările. Mai precis să te adaptezi noului și să nu rămâi în urmă.
Chiar dacă ai o afacere de succes, strategia este foarte importantă. Adesea, antreprenorii obțin succesul în afaceri prin propria lor putere de voință. Atunci când dezvolți o afacere este important ca structura să se bazeze pe o strategie solidă sau pe un model ce știi sigur că funcționează așa cum este Sistemul GoPublish, pentru a atinge culmile succesului. Dar asta nu o spune noi, ci oamenii și studiile de caz care îți demonstrează că poți deveni și tu antreprenor de succes începând chiar acum o idee de afaceri simplă de realizat.
Sursă foto: tuinspiriromania
Fiecare antreprenor gândește diferit și are modul specific de a rezolva fiecare problemă.
Înțelegerea fiecărui tip de antreprenor îți poate oferi o altă perspectivă asupra lucrurilor la care vei fi cu adevărat priceput și la care trebuie să lucrezi mai mult.
Este momentul să vezi și tu câteva tipuri de antreprenori, în funcție de afacere și de obiectivul acesteia, dar și de personalitatea acestuia. Astfel îți poți da seama ce fel de antreprenori ai în jurul tău, ce ai vrea sau ce nu ai vrea să devii în afacerea ta.
Inovatorii sunt acei antreprenori care vin cu idei complet noi și le transformă în afaceri viabile.În cele mai multe cazuri, aceștia încearcă să schimbe modul de gândire al oamenilor. Exemplele unor astfel de antreprenori sunt nume precum, Larry Page, Steve Jobs, Bill Gates, Thomas Edison. Și aici te poți integra și tu dacă vei încerca ideea de afacere print on Demand de la GoPublish.
Descarcă ghidul gratuit și află cât de ușor poți face asta, chiar acum.
Introdu adresa de E-mail, primești Ghidul Gratuit și învață cum să vinzi cărți cu sau fără conținut la nivel global, fără stocuri, fără să le scrii, fără logistică sau tipografie și fără investiție financiară inițială!
Așadar, capacitatea unui astfel de antreprenor este să iasă în evidență prin modul lui de gândire și, de cele mai multe ori, să aibă un succes extraordinar chiar și atunci când ideea pare simplă dar este inovatoare.
Acesta este tiparul antreprenorului care învață din greșelile altora. Preia o idee, pe care încearcă să o îmbunătățească și să o propulseze cât mai sus. Încrederea în sine este o caracteristică care l-i se potrivește de minune. Aceștia nu își asumă riscuri prea mari, ci vânează greșelile altora pentru a se feri de ele.
Chiar și după ce au o idee, cercetătorii își vor găsi suficient de mult timp pentru a aduna toate informațiile legate de aceasta. Aceștia consideră că în spatele oricărei afaceri de succes cu șanse mari de reușită, se află o muncă detaliată pentru a înțelege toate aspectele. Chiar dacă ei petrec foarte mult timp cercetând adânc pentru a culege date, pot cădea în capcana de a fi obsedați de cifre și de a se concentra mai puțin pe conducerea afacerii.
Un lucru care definește cumpărătorii, este faptul că dețin bani. Aceștia sunt specializați în cumpărarea unei afaceri cu șanse mari de reușită. Vor identifica o afacere, vor verifica viabilitatea acesteia, după care o vor achiziționa și vor căuta persoana potrivită pentru a o conduce. Spre exemplu poți deveni și tu un astfel de antreprenor care cumpără ideea de afacere Go Publish oferindu-și timpul și motivația în schimbul acestui model de business care funcționează 100% dacă te implici.
Antreprenorul oportunist este optimist și are capacitatea de a vedea cele mai bune oportunități de a începe o afacere în momentul cel mai bun de a câștiga bani. Aceștia sunt văzuți impulsivi, pentru ca sunt activi pe perioada afacerii, dar le dispare focusul când aceasta își atinge scopul.
Acest tip de antreprenori încep afaceri care pot deveni profitabile într-un timp foarte scurt. Acesta nu lucrează singur, ci încearcă mereu sa își aducă oameni muncitori în echipă, dar și dispuși să investească. Sunt văzuți temperamentali, dar și dificili ca și personalitate, acest lucru putând destabiliza puțin legăturile cu persoanele din jur.
Acest antreprenor este unul extrem de analitic. El își conduce afacerea, analizând mereu riscurile și coordoneaza foarte bine acest lucru. Aceștia încearcă să găsească un domeniu în care se perfecționează, pentru a avea succes în acea nișă.
Sursa foto: almaia
Toată lumea este bună la dat sfaturi, dar când vine vorba să ținem cont de ele, uneori ne este greu să ne regăsim. Așadar, aceste sfaturi nu sunt neapărat ideale pentru tine dar le poți avea în vedere.
Nu toate te vor învăța cum să ai succes, dar măcar te vor face să te gândești la mentalitatea ta de antreprenor și la ceea ce vrei să obții. Gândește-te care din ele sunt deja realizate și pe care dorești să le vizezi pe viitor.
Iată câteva sfaturi care te pot îndruma spre calea unui antreprenor de succes.
Temerile există cu un motiv, dar nu sunt niciodată de neînvins. Află că majoritatea antreprenorilor și-au început afacerile cu ezitare și teamă. Ceea ce contează este să știi să transformi frica în ceva constructiv și să o canalizezi asupra a ceea ce contează.
Începe prin a face o listă cu ceea ce te sperie. Apoi, gândește-te de ce fiecare motiv de pe listă te face să simți frică. Meditează asupra acestor temeri și creează strategii pentru a le depăși. Dacă începi afacerea GoPublish chiar dacă îți este teamă te poți baza pe faptul că nu trebuie să investești bani, deci nu ai de pierdut din acest punct de vedere.
Antreprenorii aspiranți știu că nimeni nu va face treaba pentru ei. Niciunul nu poate înflori fără să ia măsuri atunci când este cazul. Asta înseamna că nu trebuie să îți fie frică să încerci ceva nou pentru că depinde de tine să-ți extinzi abilitățile și să ajungi la potențialii clienți.
Chiar și cele mai bune afaceri se confruntă cu provocări financiare. Poate că prima strategie nu a funcționat, dar asta nu înseamnă că trebuie să renunți. Trebuie să ții mereu cont de costuri și bugete pentru a te pregăti în cazul provocărilor cu care te-ai putea confrunta.
În fiecare zi, este esențial să ai ceva în mintea ta pe care încerci să îl obții. Antreprenorii de succes au întotdeauna în minte obiective pe termen lung și scurt, care îi ajută să-și mențină concentrarea.
Călătoria ta antreprenorială va fi un lung proces de învățare. În calitate de antreprenor vei face des greșeli mari și mici. În schimb, transformă eșecurile în oportunități de a-ți consolida cunoștințele. Poate dura ceva timp să înveți din greșelile costisitoare.
Toată lumea are ceva de spus, dar nu toate sunt adevărate sau în concordanță cu interesele tale. Unele informații îți pot spune cum să devii un succes peste noapte, dar este departe de a fi realizabil sau posibil. Este important să acorzi timp cercetării și să asculți oamenii cu experiență dovedită.
A învăța cum să devii antreprenor include să studiezi cum să-ți cheltuiești cel mai bine banii la început. Va trebui să cheltuiești bani pentru a câștiga unii, dar asta nu înseamnă că trebuie să cheltui mai mult decât îți poți permite. Trebuie sa îți vezi mereu nivelul și să ai rezerve pentru orice situație neprevăzută care s-ar putea isca.
Este posibil să îți dai seama că echilibrul dintre viața profesională și cea personală se transformă într-o supraîncărcare de muncă. Găsește modalități de a te deconecta, poate să ieși la o plimbare sau să mănânci mâncarea ta preferată. Cu alte cuvinte să te răsplătești pentru munca ta.
Așadar nu uita că antreprenorii de succes nu se nasc peste noapte și că poți și tu să devii unul chiar dacă până acum ai munci doar pentru alții.
Totuși este nevoie de muncă, determinare si multă disciplină pentru a experimenta antreprenoriatul de succes. Și evident să găsești acea idee ce știi sigur că îți poate aduce reușita dacă te ții de plan.
Ai putea să urmezi toate sfaturile celor de succes, dar tot necesită mult timp și răbdare pentru ca fiecare om este diferit și trebuie să își descopere singur calea spre reusită.
Poate fi nevoie de câteva încercări și erori pentru a-ți da seama de ceea ce funcționează cel mai bine pentru tine, ca nou antreprenor.
Dacă vrei însă sp mergi la siguri, descarcă ghidul GoPublish unde îți arătăm pas cu pas ce ai de făcut pentru a avea succes în busienss-ul tău.
Introdu adresa de E-mail, primești Ghidul Gratuit și învață cum să vinzi cărți cu sau fără conținut la nivel global, fără stocuri, fără să le scrii, fără logistică sau tipografie și fără investiție financiară inițială!
Razvan Aleman & Claudiu Nistor
Fondatori ai comunității GoPublish
Descoperă cum să vinzi cărți cu sau fără conținut, global, fără să le scrii, și fără să ai nevoie de buget de stocuri, logistică sau de tipografie